Minulý týden přinesl dvě dílčí, ale pozoruhodné, inovace k komunikaci státní správy s veřejností.
Britské ministerstvo práce se rozhodlo své rady pro práci hledající občany zveřejnit ve formě Buzzfeedu. Na státní organizace relativně neotřelý přístup ke komunikaci.
České ministerstvo vnitra se rozhodlo ve svých inzerátech na pracovní pozice zveřejnit plat, který může očekávat úspěšný uchazeč. V české státní správě nevídaný krok.
Česká inovace je v tomto případě ve srování s běžnou praxí radikálnější a nejspíš užitečnější než ta britská. Pokud se ji podaří rozšířit na zbytek státní správy, je to příležitost díky drobné změně s téměř nulovými náklady přispět ke kvalitě státní správy.
Je to výrazné zlepšení proti doposud běžné (a zcela zbytečné) informaci „nabízíme ohodnocení podle nařízení vlády 564/2006“.
Posouvá nás blíž ke světové dobré praxi najímání ve veřejné správě (příklad, příklad, příklad).
A konečně tato změna poskytuje naději, že se k dobré praxi budeme blížit i v ostatních ohledech, především co se týče komunikace s uchazeči, průběhu výběrových řízení, způsobu informování o volných místech, a ostatně i (ne)inzerování pracovních příležitostí.